To bardzo proste 😉 wystarczy wykonać kilkadziesiąt kroków oraz pracować sumiennie i wytrwale przez około sześć miesięcy.
Przeczytaj w telegraficznym skrócie wyglądała moja budowa nowej marki na przykładzie Webzo.
▶️ OGÓLNE (6 msc przed premierą)
- Rozrysuj pierwszą koncepcje marki, jakie oferuje produkty, jakie rozwiązują problemy, kto jest Klientem Twoich produktów?
- Stwórz opisy marki i produktów
- Prześlij ogólny zarys projektu do kilku osób, specjalistów w swoim fachu i poczekaj na feedback
- Wyciągnij wnioski z feedbacku i nałóż poprawki
- Zbadaj rynek i branżę w której będziesz działał. Stwórz listę z Konkurencji. Zastanów się jak możesz być lepszy od konkurencji?
- Stwórz social media marki i ogłoś światu, że pracujesz nad nowym projektem. Zbieraj feedback i wyciągaj wnioski
- Systematycznie bierz udział w webinarach, szkoleniach dot. budowy nowej marki i wdrażaj zdobytą wiedzę
▶️DZIAŁANIA BIZNESOWE (6 msc przed premierą)
- Stwórz harmonogram prac nad produktem
- Stwórz szablon modelu biznesowego BMC i zacznij uzupełniać
- Pracuj nad produktami
▶️DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z MARKĄ (3 msc przed premierą)
- Wymyśl nazwę produktu/marki.
- Stwórz identyfikacje wizualną (logo, paleta kolorów, stwórz bannery, grafiki itp.)
- Wykup domenę
- Zaprojektuj i stwórz stronę internetową/sklep
- Zacznij systematycznie pisać o projekcie i produktach na social mediach oraz blogu
- Stwórz wideo promo marki i produktów a następnie opublikuj je na social mediach oraz na kanale YouTube
- Stwórz treści na social media i zaplanuj ich publikację na kilka miesięcy do przodu
- Publikuj na social mediach bieżący postęp prac nad produktem i zbieraj feedback.
▶️DZIAŁANIA ZWIĄZANE ZE SKLEPEM/STRONĄ (3 msc przed premierą)
- Zoptymalizuj stronę pod SEO
- Skonfiguruj domenę i przekierowania
- Utwórz i skonfiguruj skrzynki pocztowe
- Podepnij stronę pod Google Analytics
- Dodaj stronę w Google Search Console
- Skonfiguruj narzędzia do budowania listy mailowej
- Dodaj chatbota na sklep
- Dodaj formularz kontaktowy na stronie z opcja wyboru kategorii zgłoszenia i responder wraz z automatycznym zapisem na listę mejlingową
- Skonfiguruj i dodaj roadmapę na witrynę
- Skonfiguruj automatyzacje
- Wprowadź produkty na sklep, opisy produktów i grafiki
- Skonfiguruj system płatności Stripe i zepnij go ze sklepem
- Zrób pierwsze testy zakupowe i sprawdź czy wszystko działa jak należy
- Utworzyć bazę danych produktów w Airtable
- Stwórz Press Pack
▶️DZIAŁANIA ZWIĄZANE ZE SPOŁECZNOŚCIĄ (2 msc przed premierą)
- Załóż serwer na Discord, skonfiguruj go, utwórz kanały tematyczne
- Zrób grafiki, bannery promujące społeczność
- Stworzyć proste wideo promo społeczność webzo
- Zaproś pierwsze osoby do społeczności i prowadź dyskusje
▶️WYCENA PRODUKTÓW (2 msc przed premierą)
- Wybierz model, w jakim będziesz zarabiał
- Wyceń swoje produkty
▶️DZIAŁANIA PRZED PREMIERĄ (1 msc przed premierą)
- Wyślij newsletter do bazy kontaktów o zbliżającej się premierze marki
- Poinformuj świat na wszystkich kanałach medialnych o zbliżającej się premierze marki
- Twórz systematycznie nowe produkty na sklep
- Przetestuj działanie sklepu
- Kompleksowo zoptymalizuj stronę pod SEO
- Aktualizuj roadmapę
- Zepnij sklep z programem do wystawiania faktur, zrób pierwsze testy
- Wyślij mejling lub zadzwoń do osób, które już zakupiły Twój produkt z prośbą o rekomendacje
- Zebrane opinie o Twoich produktach zamieść na stronie
▶️PREMIERA!
▶️MARKETING PO PREMIERZE
- Wybierz SM i stwórz adekwatną strategię treści
- Promuj markę na tematycznych grupach FB i w innych społecznościach
- Skonfiguruj remarketing na Facebook’u
- Wysyłaj mailing przynajmniej raz na 2 tygodnie
- Odpowiadaj na mejle i ewentualne telefony od Klientów
- Wysyłaj 5-10 cold maili tygodniowo do nowych klientów
- ....
Czy o czymś przypadkiem nie zapomniałem? 🤔
Powyższe kroki dotyczą budowy nowej marki jaką jest Webzo. Jak widzicie to nie jest takie trudne i nie zabiera zbyt dużo czasu 😉.
Zachęcam was do tworzenia swoich marek i produktów 🙂.